Elektrische Porsche
Bij de introductie van de 996 stond de wereld van de Porsche-liefhebber op zijn kop. Want een 911 met een watergekoelde motor, dat was heiligschennis. De door de Nederlander Harm Lagaaij getekende 996 ontving daarbij de nodige kritiek vanwege zijn koplampen, die voor het eerst sinds de introductie van de 911 niet rond waren. Weinig merken hebben zulke trouwe liefhebbers als het merk Porsche. Modernisering werd en wordt door veel van hen niet altijd als vooruitgang gezien. Op een elektrische Porsche rustte dan ook altijd een taboe. Als Porsche in 2015 de conceptversie van de Taycan wordt geïntroduceerd in Frankfurt, gaat dit niet volledig zonder kritiek. Een Porsche met een elektrische aandrijflijn zou volgens de liefhebbers geen echte Porsche zijn. Deze kritiek blijkt ongegrond als in 2019 de eerste productieversie beschikbaar komt. Gedoopt tot de Taycan werpt hij een schaduw over de concurrentie. Met maarliefst 761 pk in de sterkste uitvoering, accelereert de vierdeurs coupé in 2,8 seconden naar 100 km/h. Zowel qua prestaties als afwerking is de Taycan net een maatje te groot voor zijn grootste concurrent, de Tesla Model S.